Fascynacja przestrzenią
www.GIOTTO.art.pl

 

Kalendarium... ]


[ Poprzednia wystawa... ]

[61]

Grudzień 2014 - Luty 2015

Fascynacja przestrzenią

Stanisław A. Marciniec

malarstwo

[ Następna wystawa... ]





Fascynacja przestrzenią

Fascynacja przestrzenią

malarstwo - Stanisław A. Marciniec


O autorze

Stanisław A. Marciniec.

Urodzony w 1932 r. w Chojnikach w województwie wielkopolskim.

W 1954 r. kończy Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych w Poznaniu. W 1960 r. uzyskuje dyplom ukończenia Wydziału Architektury Wnętrz Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Poznaniu.

W latach 1960 - 1967 praca pedagogiczna w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. A. Mickiewicza w Poznaniu i Państwowym Liceum Sztuk Plastycznych w Poznaniu. Praca twórcza w zakresie grafiki wystawienniczej, malarstwa i grafiki artystycznej.

Udział w wystawach środowiskowych na terenie kraju i za granicą. Indywidualne wystawy malarstwa w 1964,1983. Wystawa malarstwa w Bibliotece Publicznej Miasta i Gminy Nowy Tomyśl w 1994 r. Wystawa rysunku i grafiki w Związku Literatów Polskich w Poznaniu w 1996 r. Indywidualna wystawa grafiki w "Naszym Klubie" w Poznaniu w 1998 r. Wystawa grafiki w "Kawiarni Prasowa" w Poznaniu w 2000 r. Wystawa jubileuszowa z okazji 40-lecia pracy artystycznej w Poznaniu 2000 r.

Prace w zbiorach Muzeum Narodowego, Urzędu Miasta i Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu oraz w zbiorach prywatnych w kraju i za granicą

Do 1980 r. pełni liczne funkcje społeczne w Związku Polskich Artystów Plastyków w Poznaniu i w Warszawie. W latach 1989 - 1992 był Głównym Plastykiem Miasta Poznania.

Obecnie samodzielna działalność plastyczna.

Liczne nagrody i odznaczenia m.in. Złoty Krzyż Zasługi, Odznaka „Zasłużony Działacz Kultury”, Odznaka honorowa Miasta Poznania.


O malarstwie

...Stanisław Marciniec maluje indywidualny, ciekawy świat. Pyta nas o status rzeczy, o duszę przedmiotów. Zagląda do wnętrza rzeczy, do wnętrza człowieka, starając się oddać wszystkie napięcia ciała i umysłu po to, aby w swoisty sposób uduchowić bezduszną materię.

Dlatego nie będziemy oglądać fotograficznych pejzaży, martwych natur i portretów – zobaczymy ich odbicia, nieostre widma kierowane przede wszystkim w stronę naszej wyobraźni. Chodzi bowiem o rozmowę dzieła sztuki z wyobraźnią odbiorcy. Właściwy klimat tworzy się gdzieś pośrodku, w miejscu spotkania obrazu z człowiekiem...

...jest to sztuka motywowana miłością do człowieka, wysmakowana, czasem dowartościowującą homo sapiens. A dzisiaj przecież tak trudno o sztukę z która można po prostu …być.

Fragment tekstu autorstwa Jerzego Cwalińskiego z folderu do wystawy w Nowym Tomyślu


 

...dzisiejszy świat oczekuje od artysty, aby był komercyjny, aby twórca zabiegał klienta, aby dobrze sprzedawał swoje dzieło. Stanisław A. Marciniec jakby nie akceptuje takiego dyktatu. Od wielu lat bez względu na pogodę, polityczne zawirowania oraz panujące mody pracuje zgodnie z własnymi zasadami i zawsze pozostaje sobą...

Fragment tekstu autorstwa George Joel z katalogu do wystawy jubileuszowej z okazji 40-lecia pracy artystycznej


Fotoreportaż z wernisażu


O wystawie w Mediach - Prasówka


 [ wszystko ]  [ artykuły w prasie drukowanej ]  [ artykuły w Internecie ]  [ audycje radiowe ]  [ audycje telewizyjne ] 

 [ wszystko ]  [ z możliwością obejrzenia ] 

2/344


07 Gru 2014 [312]

Fascynacja Marcińcem

Kulturalny Konin www.kulturalnykonin.pl - 7 grudnia 2014 Izabela Bobrowska, zdjęcia Zdzisław Siwik

[ Artykuł internetowy Kopia w pliku *.pdf na www.GIOTTO.art.pl ]


06 Gru 2014 [311]

Galeria Giotto - Stanisława Marcińca - Fascynacja Przestrzenią

Oficjalna strona Konina www.konin.pl - 6 grudnia 2014

[ Artykuł internetowy Kopia w pliku *.pdf na www.GIOTTO.art.pl ]




Aktualizowano: 2017-07-19 Środa. Copyright © 1997-2018 by Christo Dimitrow.

Wszystkie prezentowane w serwisie prace plastyczne podlegają ochronie prawa autorskiego. Jakiekolwiek ich wykorzystanie bez uzyskania zgody autorów jest zabronione.

Ze wzgledu na różne ustawieniach właściwości ekranu komputera (temperatura bieli, rozdzielczość, jasność i inne) kolorystyka prac na fotografiach może odbiegać od faktycznej.